DEBAUCHERY – Kings Of Carnage

The eighth album from German death metal warmachine Debauchery may have better production skills with Dennis Ward handling the boards- but I didn’t find much to really get gung ho delighted about musically, vocally, or songwriting-wise. Three blood titles ("Let There Be Blood", "Man In Blood", and "Blood God Kills") appears to be about two…

STARLIT – Ataraxis

Evidently, if you put a couple of samples in a loop and add some random plucking of a guitar in the background, you can sell it off to record companies as dark ambient black metal. No vocal, no bass, no drums and absolutely no black metal related elements what so ever. I’m sorry, but just…

EDEN’S CURSE – Eden’s Curse

Musikkbransjen er en meget urettferdig plass å oppholde seg. Det er Eden's Curse ett klart eksempel på. Bandet ble dannet så sent som tidlig i 2006, altså knappe halvannet år siden. Og her er de altså med sitt første album, på forholdsvis store AFM Records. Det finnes så utrolig mange andre band der ute som…

BOYS NIGHT OUT – Boys Night Out

Det er ikke ulovig å være homoseksuell, men enten man er det eller ikke, er det absolutt ingen grunn til å produsere noe i nærheten av hva jeg sitter med her. Dette er gjennombruddsplata til Boys Night Out, og jeg ville ikke bli forundra om det er albumet som bryter gjennom jorda og rett ned…

MARILYN MANSON – Eat Me, Drink Me

Jeg har fulgt Marilyn Manson mer eller mindre trofast gjennom hele karrieren og har alle deres fem tidligere fullengdere, derfor var jeg meget spent (nervøs) på hvordan det ville låte nå som Mr. Manson styrer skuta på egenhånd og mangler talentene han trenger for å skrive musikken for seg. På Portrait of an American Family…

DEAD MEADOW – Howls From The Hills

Neineinei! Hva faen er dette for noe svada?!? Dette har null og niks på denne sida å gjøre, spør du meg. Dead Meadow fremfører en slags prog'ete form for blues. Og ja, du rettet riktig, dette er grusomt kjedelig. Faktisk er dette så kjedelig at jeg kårer dette til årets mest bedritne skive hittil. Ingenting…

JESUS ON EXTASY – Holy Beauty

Jeg har egentlig ingen som helst forutsetning for å bedømme denne skiva, men dritt er i grunnen dritt uansett sjanger… Bandets musikk høres ut som en blanding av darkwave, goth, industrial rock og 90-talls eurodisco. Jeg forstår ikke helt hvorfor de har sendt denne skiva til oss, for dette er omtrent så langt bort fra…

DARK MOOR – Tarot

(For dere der ute som forguder drager, slot, hekser, rollespill, middelalderen, fantasyliteratur, symfonisk power-metal o.s.v. Karakter 6 eller noe slikt) Det fines ingen pen måte å si det på så jeg innrømmer gjerne at jeg er trangsynt med følgende setning: Dette er noe patetisk hobbit-vrøvl!!! Dette er så gjennomført stappet med klisjèer at hadde dette…

DEUS DIABOLUS – The Warrior Of The Setting Sun

Dette tyske bandet er tydeligvis av den oppfatning av at det fortsatt er 1995, om man skal gå ut fra musikken på denne skiva. Her får du ti låter med bedriten symfonisk death/ekstremmetal, av umiskjennelig tysk ”kvalitet”. Det er faen meg ingenting positivt å finne her, etter mine standarder. Fæle riff, fæle melodier, fæle trommer…