02.08.2017

PARAMORE - Slottsfjell 2017

Tønsberg

(14.07.2017)

Et av de største navnene av årets plakat er de anerkjente pop-rockerne i Paramore.  De har i en årrekke vært et av de største bandene innenfor sin sjanger. Undertegnede har fulgt dem siden 08 og selv med utforsking av forskjellige uttykk, har de opprettholdt en unik sound.

Av en eller annen merkelig grunn er ikke Paramore valgt til å avslutte festivalen, og avslutter isteden fredagen. De følger med dette opp en rekke gode konserter fra flere store norske navn. Rent tallmessig er det et ganske glissent oppmøte i forhold til hva artistene før, og hva man forventer av et sånt band. Derimot virker alle dagens frammøtte enormt oppstemt og klare for hva de har i vente.

Allerede fra første låt kommer det fram at dette er band med masse erfaring og peiling på hvordan man underholder et publikum. De åpner showet med en av de mest fengende låtene på det nye albumet. Det er nok flere som er enig med meg når jeg ønsker at de hadde spilt fler av de tidligere utgivelsene sine. Den nye sounden er fin, men det er ikke den størsteparten av fansen har dukket opp for.

PARAMORE live @ Slottsfjell 2017
(Photo: Aleksander Eilertsen Espelid)

Det absolutte høydepunktet ved konserten må være da de drar i gang mega-hiten Misery Business og får med seg hele Slottsfjell på allsang.. Her tar Hayley to publikummere som ser ut som de skal besvime av glede opp på scenen for å avslutte sangen med henne. Av de to er det en som er litt sjenert mens den andre tar det helt ut og lager et godt show av å få være der oppe.

Alt i alt er det en verdig avslutning på den beste kvelden av årets festival. Det var gjennomgående veldig god lyd og produksjonen deres var meget fin å se på. Showet deres preges derimot litt av litt lite lidenskap på scenen denne kvelden. Det skader ikke opptredenen, da de er så erfarne at de fortsatt leverer et bunnsolid sett fra start til slutt. Det hele føles til tider bare litt sjelløst.

21.05.2018: PUREST OF PAIN - Solipsis
20.05.2018: SUFFOCATION - Of The Dark Light
19.05.2018: RISE OF AVERNUS - Eigengrau